Oto moje top5, czekam na Wasze :)
1. "Komu bije dzwon" - Ernest Hemingway
2. "Pięć lat kacetu" - Stanisław Grzesiuk
3. "Mistrz i Malgorzata" - Michał Bułchakow
4. "Żołnieże wolności" - Wiktor Suworow
5. "Zielone dziecko i inne utwory" - Cami
Offline
Hmm, 5, ciężko będzie :)
1. "Bracia Karamazow" - F. Dostojewski
2. "100 lat samotności", "Miłość w czasach zarazy" - G. G. Marquez
3. "Solaris", "Pamiętnik znaleziony w wannie" - S. Lem
4. "Trans-Atlantyk" - W. Gombrowicz
5. "Barbarzyńca w ogrodzie", "Król mrówek" - Z. Herbert
aaaa, nie mogę nie wspomnieć o świecie dysku T. Pratchetta, "Pani Dalloway" - V. Woolf, J. Cortazarze... :D
Offline
Panadol
Powtórzę się widzę częsciowo.
[kolejność przypadkowa]
1. Mistrz i Małgorzata - Michaił Bułhakow
2. Sto lat samotności - G.G. Marquez
3. Cafe Panika.Opowiesci taksówkowe - Roland Topor
4. Pamiętnik żółtego psa - O. Henry
5. Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze - Aglaja Veteranyi
cholera, druga piątka by się przydała ...
Offline
Anaesthesiac
Zamknięcie się w pięciu pozycjach nie jest proste, ale jeśli mam się ograniczyć do tych ukochanych, to w kolejności mniej więcej przypadkowej będą to:
1. "Mistrz i Małgorzata" (pozycja obowiązkowa widzę)
2. "Rok 1984" Orwella
3. "Gra w klasy" Cortazara
4. "Wilk stepowy" Hesse'go
5. "Zapisane na ciele" Jeanette Winterson
Ale lista mogłaby się jeszcze kawałek ciągnąć :)
Offline
Anaesthesiac
O proszę, całkiem mnie zaskoczyło, że ktoś oprócz mnie zna "Zapisane na ciele" :) miło :)
Offline
Panadol
Tomasz mann: czarodziejska góra
Salvador Dali: Diary of a genius
Calvin Tompkins: duchamp.biography
Stanicław Ignacy WITKACY Witkiewicz: Jedyne Wyjście
Elfride Jelinek: Pianistka
6 Franz Kafka: Zamek
Offline
1. Diuna (wszystkie części) - Frank Herbert, wracam do niej kiedy nie mam nic innego pod reką
2. Kroki - Jerzy Kosiński
3. Malowany Ptak - Jerzy Kosiński
i wiele Kinga, więcej niż 2;)
Offline
Panadol
Kosiński jest straszny.
Tzn dobry, ale dla mnie straszny.
Offline